17 Ekim 2010 Pazar

Soul Eater Manga




Selam hangi mangayı okusam düşünceleri içersindeki değerli okuyucular !! =) Benim adım arda çevirmenim ve size vaktim oldukça en sevdiğim mangaları , onlar bittikten sonra da çok sevilen mangaları tanıtacağım. Gelecek aydan itibaren de şu anda tanıtımını yaptığım ''Soul Eater'' mangasının çevirilerine başlayacağım.


''SOUL EATER ''Yazarlığını Atsushi Ohkubonun yaptığı Shounen (Aksiyon,Komedi,Macera,Doğaüstü) türden bir manga olan Soul Eater seneryosu ile okuyucuyu etkileyen bir anime.

Hikaye manganın isminden de anlaşılacağı üzere ruh yiyen bir çocuğun ve arkadaşlarının maceralarını anlatıyor.

Konusu

Baş kahramanımız Soul Eater bir tırpandır (Azrailin elindeki silah) . Kendi teknisyeni (kullanıcısı) olan Maka ile 99 Kishin(Kötü ruhlar-insan ruhu yiyenler-) ruhu ve 1 cadı ruhu peşine düşmüşlerdir. Çünkü bu ruhlar karşılığında Soul bir Ölüm silahı rütbesine yükselecektir ve dünyadaki sayılı Ölüm silahları arasına girecektir. Fakat çalışkan Maka ve güçlü ve havalı olan Soul 99 kishin ruhunu toplayıp yanlışlıkla cadı zannettikleri kedinin ruhunu yakalamışlardır.Bunun sonucunda Soul ölüm tırpanına dönüşememiş ve mal gibi kalmıştır.Bu olaydan sonra yeni ve güçlü arkadaşlar edinmişlerdir.
Şu anda devam eden mangada çok ilginç olaylar olmaktadır ve insanın okudukça okuyası gelmektedir.Nah bak buraya yazıyom diğer (afedersiniz) k.çı boklu mangalar gibi yarıda bırakmayacaksınız. Mouse u elinizden de bırakmayacaksınız ve tıktıktık diye okuyuvericeksiniz hemen :D.

Karakterler




Soul Eater:


Baş karakter olan Soul pek havalı(silah modundayken bile havalı be anasını satem), gözü yükseklerde ve çok artisttir.

Teknisyeni Maka'dan hoşlanmaktadır.Fakat artist yapısı yüzünden pek bunu göstermez.








Maka:
Soul Eater 'ın teknisyeni olan Maka biraz çekingen ve otoriter bir insandır. Ne zaman babası , Soul ya da Black Star ona ayar yapsa Maka Chopp ' u yapıştırıverir kafalarının ortasına.
Soul 'dan baya bi hoşlanmaktadır. Ona kıyamaz ve birşey olmasından korkar. Bu yüzden dövüşlerde pek dikkat eder biricik Soul'cuğuna.
Şahsen benim pek sevmediğim bir karakterdir.Çünkü mangada Souldan çok Makanın ne yaptıklarını gösteriyorlar.Hele duygusal bölümler olunca nefret ediyorum kendisinden :D.





Black Star:

Soul Eater mangasında ruh gücü en yüksek olanlardan biridir. Fakat inanılmaz cıvıklığı ve moron kişiliği sayesinde pek dövüşlerde başarı sağlayamamıştır.İyi bir çocuk çok havalı ama mal bir kişiliği var.Silahı Tsubaki ile çok iyi bir ikili oluşturdular.Ruh dalga boyunu kullanabiliyor bu yüzden çok güçlüdür.




Tsubaki:

Black Star'ın silahıdır.Utangaç bir yapısı vardır . Çekici bir güzelliği var. Black Star 'ın tek hayranı ve ilerde shinigami olacağına inanan tek kişi :D.Birden fazla silah formuna dönüşebiliyor.Şeytan kılıcı olan kardeşini öldürdükten sonra onun silah yeteneğinide elde ederek çok güçlü bir silah haline gelmiştir.





Death The Kid:

En sevdiğim karakter olan Death The Kid iki silahı bulunan ve inanılmaz güçlü bir teknisyen.(Spoiler patlaması yapıcam şimdi bu karakter çok önemli biri olacak).Silahları olan Patty ve Liz ile çok iyi partnerler.Silahlarını normal tutuş şeklinin tersine serçe parmakları tetiklerde duracak şekilde tutuyor.Simetri onun hastalığı değil hayatıdır :D . Düşmanı simetrik ise saldıramıyor fakat simetrik değilse allah ne verdiyse dalıyor :D.Büyük Shinigaminin oğludur.(Adının anlamı ''ölüm'' daha ne olsun :D)

Patty ve
Liz:
Death The Kid in silahlarıolan bu güzelmi güzel ikizler tabanca halini almaktadırlar.Aldıkları kishin yumurtalarını mermi olarak kullanırlar.Eskiden soyguncu olmalarına rağmen Death onları çok değiştirmiştir ve tatlı 2 kıza dönüşmüşlerdir.







Shinigami:
Shinigami-sama baba karakterdir.En güçlü teknisyen kabul edilir.Kishin ile dövüşünde ağzımı açık bırakan insandır. Sinirlendiğinde izleyiciyi de korkutur :D.Death The Kid 'in babasıdır.Öyle Death Note 'taki Bleach 'taki Shinigamilere benzemez .Baba adamdır. Yeri geldiğinde eğlenceli yeri geldiğinde gayet ciddidir.





Daha nice karakterler var sayın okuyucular. Fakat ben de insanım benim de bir sınırım var sınavlarım var :D:D şaka yapıyorum gerisini siz mangada çok rahat öğreniceksiniz zaten o yüzdn ayrıntıya girmiyorum ve yorumları size bırakıyorum :):). Umarım tanıtımımdan etkilenip bu mangaya ilginiz artmıştır.Bir kişiye bile Soul Eater sevgisini aşılayabildiysem ne mutlu bana :) .

Ben Arda (Vanafa), ne mutlu manga okuyana !!!

6 yorum:

duruqan dedi ki...

bana aşıladın sayılır. fırsatım olduğunda hemen başlamayı düşündüm :)

-Vanafa- dedi ki...

Çevirelim önce sen de editini yaparsın :D

duruqan dedi ki...

olur
:D

vkopuzoglu dedi ki...

Hadi İNŞALLAH yav aslında ilk bölümünü okudum bunun bir grup çevvirmişti.
Bu arada çok güzel yazmışın Arda tebrik ederim :D

chibi-chan dedi ki...

soul eater ın aanimesini izlemeye başlamıştım.övgülerini çok duyduğum bir animeydi hevesle başladım ama olmadı:( nedense bir türlü ısınamadım. hiç huyum değildir. ama kestirip atmıyorum.sonraya bıraktım bazı animeleri biraz izledikten sonra alışıyorum kendime zaman verdim. şimdi yukardaki yazıyı okuyunca geri dönüş yapma karrı aldım . bakalım umarım devam ederim:D

JuNqetSu dedi ki...

edersin edersin :)

Yorum Gönder

Lütfen Eleştirilerinizi Eksik Etmeyiniz..